Kawasaki ZX (1991) - Szczecin/zachodniopomorskie
Ogłoszenie jest już nieaktualne
Szukaj podobnych ogłoszeń w aktualnychDane kontaktowe
Link do ogłoszenia
Cena 5500 PLN
Do negocjacji
Ogłoszenie M3219392
Status ogłoszenia Aktualne
Ogłoszenie ważne do: 2012-10-16
Opis pojazdu:
Sprzedam w dobre rce, pasjonatowi klasycznych super motocykli, piknie utrzymane Kawasaki ZX10. Motocykl jest w 100% oryginalny, kompletny egzemplarz w stanie nominalnym, bezwypadkowy. Wszystkie podzespoy s sprawne, nie wymagaj regulacji, napraw, wymiany. Brak potrzeby dokonywania jakichkolwiek nakadw finansowych. Motocykl pracuje wzorcowo, prowadzi si perfekcyjnie. Zainstalowano wyczynowy ukad wydechowy 4w2 f-my F.P. racing. Stan techniczny motocykla znaczco wyrnia go na tle oferowanej na sprzeda konkurencji, wrcz predysponuje go do miana pojazdu kolekcjonerskiego. Wizualnie rwnie atrakcyjnie jak na nieretuszowanych zdjciach. Posiada dwa niewielkie ubytki w lewej bocznej owiewce oraz kilka bardzo delikatnych zarysowa (obszerna dokumentacja foto na e-maila). Wspomniane uszkodzenia nie powstay w nastpstwie wypadku lub kolizji i mog by podstaw do delikatnej negocjacji. Serdecznie zachcam do kontaktu, ogldzin, jazdy prbnej.
Kawasaki ZX10 Tomcat/Ninja
OPIS
"Kawasaki jest jedn z najpopularniejszych firm motocyklowych na
wiecie. W latach 1988 do 1991 produkowaa motocykl sportowo-turystyczny
ZX10. Model ten jest nastpc sportowego GPZ1000RX i poprzednikiem
znanego ZZR1100. Dua moc (137 KM, w roku 1990 wzrosa do 150 KM) i
moment obrotowy (101Nm lub 121Nm po roku 1990) pokazuj, e motocykl nie
zosta stworzony tylko do turystyki. Silnik na owe czasy by jednostk
nowoczesn, posiada 4 zawory na cylinder, chodnice cieczy i oleju.
Jednostka napdowa wykazuje si bardzo monstrualn wrcz elastycznoci
i niskim zuyciem paliwa ( 6l na 100km). W motocyklu sprzgo sterowane
jest hydraulicznie, a tylne zawieszenie ma pneumatczn regulacj
twardoci. Dodatkow zalet tylnego zawieszenia jest moliwo regulacji
wysokoci motocykla za porednictwem mimorodowego regulatora osi
tylnego koa.
Pozycja za kierownic jest bardzo wygodna, motocykl prowadzi si pewnie.
Manewrowanie i jazda w zakrtach nie sprawia adnych problemw, a to
dziki doskonaemu wywaeniu konstrukcji. Oczy kierowcy cieszy widok
adnie stylizowanych zegarw, nieco wikszy obrotomierz jest na
pierwszym planie, obok prdkociomierz, wskanik temperatury, iloci
paliwa, lampki kontrolne. Zegary s bardzo dobrze czytelne, 300 km/h na
prdkociomierzu mwi wszystko o potencjale motocykla, obrotomierz
koczy si na 13 tys. obr/min, a od 11 tys. obr./min zaczyna si
czerwone pole, ktrego trzeba unika. Wszystkie mechanizmy w motocyklu
pracuj lekko i przyjemnie, biegi wchodz gadko bez problemw, hamulce
s mocne i atwe do wyczucia. Mocn stron motocykla s wiata
zapewniajce dobr widoczno w nocy. Nisko umieszczone rury wydechowe
daj moliwo zamontowania stelaa i kufrw. Pozycja za kierownic jest
nieco bardziej wyprostowana ni na motocyklach klasy super sport.
Nakania ona do szybszej jazdy. Zawieszenie spisuje si bardzo dobrze
podczas pokonywania zakrtw i sportowej jazdy. Regulacja twardoci
tylnego wahacza jest bardzo prosta, wystarczy ustawi pokrto na ramie
na jedn z czterech pozycji.
Jeeli chodzi o wygld to Kawasaki ZX10 prezentuje si do okazale, nie
sprawia wraenia maego motocykla, bo takim nie jest. Typowym elementem
tego modelu s wbudowane kierunkowskazy w owiewki. Silnik jest mao
widoczny, zasaniaj go owiewki po bokach i chodnice (powietrza i
oleju) z przodu. adnym elementem s lusterka w kolorze motocykla.
Oryginalnie tylne koo jest mocno zasonite przez botnik, ale
wikszo posiadaczy si go pozbywaa. Oryginalna szyba nie jest
najpikniejsza, ale jej wymiana na wysz to aden problem. W okolicach
tylnego lewego kierunkowskazu znajduje si schowek na zestaw kluczy.
Drugi schowek znajduje si w pobliu zegarw; idealny na rkawiczki.
Siodo jest adnie wyprofilowane i zapewnia wystarczajc ilo miejsca
zarwno dla kierowcy jak i pasaera, nawet podczas duszej jazdy
zapewnia wysoki komfort. W podry w chodne dni, przyjemnego ciepa na
nogi dostarczaj specjalnie uksztatowane kanay wentylacyjne w
owiewkach. Wygldu sportowej maszyny nadaje motocyklowi tylny zacisk
umieszczony od spodu tarczy oraz pikne felgi, a szczeglnie tylna,
ktra jest szeroka prawie jak opona. Miejsce miedzy zegarami a owiewk
jest szczelnie zabudowane czarnym plastikiem; nie wida adnych kabli
ani tego typu rzeczy a fabrycznie zamontowane gniazdo 12V doskonale
nadaje si do zasilenia telefonu lub nawigacji. Motocykl wyglda o wiele
lepiej gdy si zamieni opon tyln na szersz o 1, albo 2 cm, nie wpywa
to znaczco na jako prowadzenia motocykla.
Kawasaki ZX10 jest motocyklem stworzonym do szybkiej, dynamicznej
turystyki, jego osigi mog zadowoli wielu motocyklistw, mog rwnie
zawstydzi nie jeden wspczesny super motocykl, ale mog by
wykorzystane tylko na dobrych, rwnych i szerokich drogach. Dowodem
dobrej konstrukcji tego modelu jest Kawasaki ZZR1100, ktry ma ten sam
silnik co ZX10, nieznacznie rozwirecony. Niestety coraz rzadziej natrafia
si moliwo nabycia dobrego egzemplarza ZX10. Niskie ceny modelu s
spowodowane zazwyczaj opakanym stanem oferowanych motocykli. Posiadanie
ZX10 w nienagannym oryginalnym stanie jest swego rodzaju nobilitacj, na
pokazach i zlotach motocyklowych wywouj zachwyt i podziw wrd fanw
motoryzacji. Coraz wikszym zainteresowaniem ciesz si mode klasyki, a
takim mianem mona nazwa t ponadczasow maszyn jak jest Kawasaki
ZX10. Kupno sprawnego i oryginalnego ZX-a mona potraktowa wic jako
inwestycj, poniewa jego warto co rok bdzie rosa. Naley pamita,
e za powiedzmy 4 lata bdzie mona zarejestrowa go jako pojazd
zabytkowy. Maa popularno sprawia, e ceny czci zamiennych s do
wysokie. Wszystkie elementy eksploatacyjne s oglnie dostpne w kadym
serwisie."
Dane techniczne wersji 137 KM:
Silnik:
Typ: czterosuwowy, chodzony ciecz
Ukad: czterocylindrowy, rzdowy
Rozrzd: DOHC, cztery zawory na cylinder
Pojemno skokowa: 997 ccm
rednica x skok toka: 74 x 58 mm
Stopie sprania: 11 : 1
Moc maksymalna: 137 KM przy 10500 obr/min
Moment obrotowy: 103 NM przy 9000 obr/min
Zasilanie: cztery ganiki Keihin CVK-D36
Smarowanie: z mokr misk olejow
Rozruch: elektryczny
Zapon: elektroniczny
Przeniesienie napdu:
Sprzgo: wielotarczowe, mokre
Liczba biegw: 6
Napd tylnego koa: acuch o-ring
Podwozie:
Rama: aluminiowa
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy o gr. 41mm
Zawieszenie tylne: wahacz z 4 stopniow regulacj tumienia
Hamulec przedni: dwie tarcze pywajce
Hamulec tylny: tarcza z dwu toczkowym zaciskiem
Opony przd/ty: 120/70/17 / 160/60/18
Wymiary i masy:
Wysoko siedzenia: 790 mm
Dugo: 2170 mm
Rozstaw osi: 1490 mm
Kt gwki ramy: 58,5 stopni
Masa wasna: 222 kg (240 kg gotowy do jazdy)
Zbiornik paliwa: 22 l
Dane eksploatacyjne:
Prdko maksymalna: 290 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h: 2,9 s
Zuycie paliwa: 5-7 l / 100 km
wier mili: w 8,8 s @ 227 km/h
Dane obsugowe:
Luz zaworowy (ssanie/wydech): 0,13-0,19 / 0,18-0,24
Cinienie sprania: 8,5-13,2
wiece zaponowe: CR 9E (wg NGK)
Przerwa na wiecy: 0,7-0,8
Wolne obroty: 1000 +-50
Pooenie wyjciowe ruby skadu mieszanki (ilo obr. wykrcenia): 2
Olej w silniku / ilo: 10W/40 / 3,7l
Olej w przednim zawieszeniu: 10W/20
Pojemno lewej/prawej rury: 400/400 cm3
Wymiar uszczelniacza zawieszenia: 41-53-8/10,5
Cinienie w koach przd/ty: 2,5 / 2,5 (2,9 ty z pasaerem)
Dane techniczne wersji 150 KM: brak danych
Informacje o pojeździe:
Rok produkcji: | 1991 |
---|---|
Przegląd techniczny: | 04-2013 |
Ubezpieczenie OC: | 06-2013 |
Pierwsza rejestracja: | 06-1991 |
Pojazd uszkodzony: | Nie |
Pojemność skokowa: | 997 cm3 |
Moc: | 150 KM / 110 kW |
Przebieg: | 45 820 km |
Rodzaj paliwa: | benzyna |
Rodzaj napędu: | Łańcuch |
Kolor: | czarny |
Dodatkowe wyposażenie:
- elektryczny starter
Dodatkowe informacje:
- bezwypadkowy
ogłoszenie nieaktualne
KLIKNIJ, aby wyszukać podobnych ogłoszeń w ogłoszeniach aktualnych...
Regulamin korzystania z serwisu ogłoszeniowego w portalu www.scgacz.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. (c) 2019 Ścigacz.pl Kopiowanie, reprodukowanie zamieszczonych materiałów w jakikolwiek sposób w całości lub w części bez uprzedniej, pisemnej zgody Śigacz.pl jest zabronione.