tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha XJ - rok 1984 - Olsztyn - warmi??sko-mazurskie

Yamaha XJ (1984) - Olsztyn/warmi??sko-mazurskie

Edycja ogłoszenia

Ogłoszenie jest już nieaktualne

Szukaj podobnych ogłoszeń w aktualnych

Dane kontaktowe

Województwo warmi??sko-mazurskie

Link do ogłoszenia

Cena 3999 PLN

Do negocjacji

Ogłoszenie M2033977

Status ogłoszenia Aktualne

Ogłoszenie ważne do: 2010-07-09

Opis pojazdu:

Motocykl w bardzo dobrym stanie jak na swoje lata , sprawny zarejestrowany i ubezpieczony , na ostatnim zdjeciu Yamaha z szyb i botnikiem z tyu , oba te elemanty sa obecnie zdjte i le w garazu. 550-tka bya atrakcyjniejsza gwnie cenowo (napd waem Kardana zastpiono acuchem) cho rwnie mniejsza masa wasna przyczynia si do poprawy wasnoci jezdnych - zwaszcza w miecie oraz krtych, wskich drogach. Nawet jazda z pasaerem i cikim bagaem potrafi sprawi wiele radoci - kierowany przez dowiadczonego kierowc, ten 50-konny motocykl potrafi objecha niejeden bolid. Zadziwiajca zwrotno oraz niska masa wasna budzi sympati pci piknej. Rwnie zawodowcw - na przykad kurierw firm dorczycielskich w wielu krajach. Poczenie pozytywnych cech podwozia z niezawodnym i trwaym silnikiem przyczynio si do sukcesu handlowego tej, najmniejszej z rodziny XJ, Yamahy. Produkowano j w latach 1981-1985, a zakoczenie jej produkcji nastpio w wyniku zmniejszenia zainteresowania klas redni w poowie lat '80, co zmusio firm do ograniczenia asortymentu i postawienia wszystkiego na jedn kart - now XJ 600, ktra produkowana jest do dzisiaj ze zmienionym silnikiem i innej stylizacji. Xj-550 oferuje nabywcy wicej, ni mgby si spodziewa po jej niepozornym, klasycznym wygldzie. W momencie wprowadzania na rynek bya jedn z najszybszych w swej klasie; w 1981 roku prdko 195 km/h z 550 kubikw bya nie lada wyczynem. Rwnie przyspieszenie miaa wicej ni zadowalajce i s lepsze ni niektrych wikszych motocykli. Najprawdopodobniej duy wpyw na osigi miao zastosowanie (podobnie jak w wikszych siostrach - XJ 650/750) systemu YICS, ktry powodowa dodatkowe zawirowania mieszanki i usprawnia przebieg spalania. Zuycie paliwa jest typowe dla motocykla tej pojemnoci z tamtych lat - w ostrej, miejskiej jedzie moe doj do 8 l/100km ale przy spokojnej, turystycznej eksploatacji powinno oscylowa wok 5,5l/100km Dlatego te kierowcy o "sportowym" zaciciu jak i "turyci" mog narzeka na stosunkowo may zbiornik paliwa. Za to pierwszych ucieszy wski silnik i ciasno zabudowany ukad wydechowy "4 w 2", za tym drugim przyda si niele wyposaona deska rozdzielcza z paliwomierzem, woltomierzem, licznikiem przebiegu dziennego i zestawem niezbdnych kontrolek. XJ 550 ma rwnie kilka maych bajerw, na przykad czasowy wycznik kierunkowskazw czy blokad rozrusznika przy wczonym biegu (po naciniciu wcznika zapala si kontrolka oleju). Silnik nie grzeszy elastycznoci i niezbyt chtnie reaguje na otwarcie przepustnicy poniej 5000obr/min. Powyej tej granicy kierownic wyrywa z rk. Dlatego czsta zmiana biegw jest konieczna (ale za to ile z przyjemnoci dla "sportowcw" ;)) W ocenie uytkownikw najgorzej wypada bieg najwyszy, zbyt dugi zwaszcza przy przeciwnym wietrze czy podczas jazdy pod gr. Dlatego "turycie czsto decyduj si na zmian tylnej zbatki na "jeden numer" mniejsz (46 zamiast 45 zbw). Silnik bardzo lubi wysokie obroty i jest do nich konstrukcyjnie odpowiednio przygotowany. Dwa waki rozrzdu steruj poprzez szklankowe popychacze dwoma na kady cylinder zaworami. Regulacja zaworw wymiennymi pytkami powoduje, e nie trzeba do nich zbyt czsto zaglda ale za to jak ju przyjdzie czas ich regulacji, to trzeba si troszk pomczy. Od pocztku w tym motocyklu wiele niepokojw powodowa haasujcy poniej 1500...2000 obr/min acuch przeoenia wstpnego, co niektrzy uytkownicy eliminowali poprzez monta specjalnych wyciszaczy - niestety wymaga to rozebrania silnika. Na cae szczcie haas ten nie ma najmniejszego wpywu na trwao napdu wstpnego co potwierdza praktyka: w wielu przypadkach silniki XJ550 uzyskujc przebiegi rzdu 150 000 km bez naprawy gwnej. Jednostka napdowa nie naley do specjalnie cichych - alternator rwnie jest napdzany acuchem, ale za to mamy wski i zwarty silnik. Wiele troski wymaga acuch rozrzdu -powinien by kontrolowany i w miar potrzeby napinany nawet co 2000km. Na szczcie nie stanowi to wikszego problemu, trzeba jednak pamita e obudowa napinacza to bardzo delikatny odlew ze stopu aluminium. DANE TECHNICZNE SILNIK:Rodzaj: czterosuwowy, czterocylindrowy, rzdowy, chodzony powietrzem. Rozrzd DOHC, 2 zawory na cylinder. Pojemno skokowa: XXX ccm. rednica x skok toka: XXX x XXX mm Stopie sprania: 9,2. Moc: XXX kW (XXX KM) przy XXXX obr/min Moment obrotowy: XXX Nm przy XXXX obr/min. Zasilanie: 4 ganiki Hitachi 32 mm Smarowanie: z mokr misk olejow, chodnica oleju. Pojemno miski olejowej: 2,6 l. Instalacja elektryczna: Rozrusznik elektryczny Akumulator: 12 V 12 Ah. Zapon: elektroniczny, bezstykowy, CDI PRZENIESIENIE NAPDU:Silnik-skrzynia biegw: koa zbate. Sprzgo: wielotarczowe, mokre. Skrzynia biegw: piciostopniowa. Napd tylnego koa: wa napdowy PODWOZIE:Rama: zamknita, podwjna, stalowa. Zawieszenie przednie: teleskopowe, 36 mm, skok 150 mm. Zawieszenie tylne: wahacz wleczony, dwa elementy resorujco-tumice, skok 96 mm Hamulec przedni: tarczowy, podwjny, 270 mm [300 mm]. Hamulec tylny: bbnowy, 230 mm Opony przd/ ty: 3.25 H 19 / 120/90 H 18 WYMIARY I MASY Dugo x szeroko x wysoko: 2170 x 730 x 1130 mm. Wysoko siedzenia: 780 mm Rozstaw osi: 1435 mm [1445 mm]. Minimalny przewit: 140 mm. Kt pochylenia gwki ramy: 62,5o Masy: bez pynw /pojazdu gotowego do jazdy /dopuszczalna cakowita: 206 / 231 / 432 kg Zbiornik paliwa: 20,5 l [19 l] OSIGI Prdko maksymalna: 197 km/h. Przypieszenie 0-100 km/h: 4,8 s Zuycie paliwa: 4,8 l/100 km. DANE OBSUGOWE I EKSPLOATACYJNE Przegld techniczny: co 4000 km. Wymiana oleju: co 4000 km. Filtru oleju: co 8000 km. Olej silnikowy: SAE 20 W 40 (2,6 l) Olej teleskopowy: SAE 10 W 30, 236 ccm w kadej goleni widelca Zawory: luz zaworowy przy zimnym silniku: zawory ssce 0,16 mm, zawory wydechowe 0,20 mm, kontrola zaworw co 20000 km.

Kontakt telefoniczny : 602 336 228
Ewentualna zamiana na HD lub fajne auto /np: cabrio / lub przyczepke campingowa N126 lub motorwk z przyczepk.

dla zainteresowanych wiecej zdjec na maila adak@rki.pl

Informacje o pojeździe:

Rok produkcji: 1984
Przegląd techniczny: 03-1200
Ubezpieczenie OC: 05-2011
Pierwsza rejestracja: 03-5600
Pojazd uszkodzony: Nie
Pojemność skokowa: 550 cm3
Moc: 50 KM / 37 kW
Przebieg: 69 999 km
Rodzaj paliwa: benzyna
Rodzaj napędu: Łańcuch
Kolor: czerwony

Dodatkowe wyposażenie:

  • elektryczny starter

Dodatkowe informacje:

  • bezwypadkowy
  • zabytkowy

ogłoszenie nieaktualne
KLIKNIJ, aby wyszukać podobnych ogłoszeń w ogłoszeniach aktualnych...

Dodaj ogłoszenie

Regulamin korzystania z serwisu ogłoszeniowego w portalu www.scgacz.pl

na górę