tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Thundercat yzf 600r - rok 1997 - ?widnica - dolno?l?skie

Yamaha Thundercat yzf 600r (1997) - ?widnica/dolno?l?skie

Edycja ogłoszenia

Ogłoszenie jest już nieaktualne

Szukaj podobnych ogłoszeń w aktualnych

Dane kontaktowe

Województwo dolno?l?skie

Link do ogłoszenia

Cena 7900 PLN

Do negocjacji

Ogłoszenie M1008357

Status ogłoszenia Aktualne

Ogłoszenie ważne do: 2008-10-19

Opis pojazdu:

Motocykl sprowadzony przed sezonem bezwypadku,pod koniec sezonu delikatna wywrotka przy praktycznie zerowej prdkoci.Na zaczonych zdjciach widoczne niewielkie otarcia.Motocykl sprawny w 100% ,delikatne zarysowania prawie niewidoczne.

Dodatki:
-lampa kseononowa
-przewody w stalowym oplocie ty i przd
-karbonowy botnik
-karbonowy tumik o agresywnym brzmieniu
-dodatki tuningowe w kolorze niebieskim

Stan techniczny IDEALNY,po wszystkich wymianach przy 24 tys km: olej ,pyn chodniczy i hamulcowy, mycie i synchro ganikw.
Opony, klocki i napd stan bardzo dobry.




Opis Thundercata:

Klasa 600 zyskuje tym wiksze znaczenie wrd motocykli sportowych, im ostrzej przepisy obchodz si z motocyklami o mocy ponad 100 KM - granicy jakby specjalnie stworzonej dla "szesetek". Mwi si, e wszystkie koty chodz swoimi drogami. Postanowilimy sprawdzi, jak to jest z naszym "kotkiem". Rzeczywicie, polski "kot" drwi sobie z ogranicze i w wersji otwartej legitymuje si 105. "grzmicymi" komi mechanicznymi. Na wolnych obrotach Thundercat cichutko mruczy niczym rozleniwiony "dachowiec". Wystarczy tylko tkn manetki gazu, by powyej 6000 obrotw rykn jak tygrys. Jaki jest naprawd ten "grzmicy kot"?

W porwnaniu z konkurentami w swojej klasie, a s to: najlepiej sprzedawany motocykl sportowy wiata - Honda CBR 600F, najbardziej sportowa szesetka - Kawasaki ZX-6R i nie do e nowo, to jeszcze najmocniejsza w swojej klasie Suzuki GSX-R 600, trzeba przyzna, e Yamaha YZF 600R wypada do blado. Ale tylko wtedy, gdy przyj kryteria typowe dla rasowego motocykla majcego tylko ciga si po torze. Bo gdy przyjrze si bliej, to owe 212 kg ywej wagi okazuje si wprost nieocenione, gdy spojrze na YZF 600R nie tylko jako na motocykl sportowy, ale take uytkowy, lepiej dbajcy o swojego kierowc ni konkurenci.

Kolejna generacja
Thundercat odziedziczy wiele po swoim poprzedniku - FZR 600R, krtko panujcym nastpcy FZR 600. Podwozie i silnik poddano niewielkim retuszom, przede wszystkim skupiajc si na zmianie wystroju i poprawieniu aerodynamiki. A to ju byy zmiany radykalne.

Gdy silnik FZR 600R "wpad w rce" konstruktorw Yamahy potraktowano go jak typowy materia wyjciowy. Zmiany co prawda nie s radykalne, ale za to liczne. Zmieniono w nim toki, ukad sscy i wydechowy, chodnic oleju i ukad zaponowy. Sam silnik z typowym dla Yamahy, mocno pochylonym blokiem cylindrw odznacza si zwart budow typow dla krtkoskokowych konstrukcji. Toki s teraz odkuwane, dziki czemu ich cianki mog by ciesze, a one same lejsze. Powierzchni paszcza toka zredukowano do minimum. To oznacza mniejsze tarcie wewntrzne, a wic wiksz moc i lepsze warunki pracy ukadu chodzenia. Tuleje cylindrw s aluminiowe, pokrywane warstewk ceramiczn zmniejszajc tarcie i wyduajc ywotno silnika. Najbardziej widoczn zmian jest to, czego brakowao w FZR: ukad dynamicznego doadowania silnika. Szeroki wlot poniej reflektora prowadzi powietrze do hermetyzowanego airboxu. Przy duych prdkociach jazdy oznacza to dodatkowy przyrost mocy. Cztery ganiki o rednicy gardzieli 36 mm cz si poprzez idealnie proste kanay ssce z komorami spalania szesnastozaworowej gowicy. Ksztat tokw i komr spalania pozwoli na zastosowanie wysokiego stopnia sprania 1:12. Budowa stosowanych obecnie ganikw jest coraz bardziej wyrafinowana. Te stosowane w YZF nie do, e zaopatrzone s w TPS - czujnik pooenia przepustnicy wsppracujcy z mikroprocesorem zarzdzajcym zaponem, to jeszcze wczone w ukad chodzenia silnika, ktry tym razem podgrzewa je ciecz chodzc. Stopie komplikacji jest duy, ale i efekt zauwaalny. Ponad 100 KM z 600 ccm jeszcze kilka lat temu oznaczao trudny do okieznania sportowy silnik z minimalnym zakresem uytecznych obrotw. Thundercat udowadnia, e moliwe jest poczenie duej mocy z ma pojemnoci skokow i znakomitej elastycznoci w penym zakresie obrotw. W poczeniu z szeciostopniow skrzyni biegw pozwala to na wiele kombinacji, w ktrych silnik reaguje liniowo na ruch manetk gazu. Tym niemniej naley pamita, e Thundercat najlepiej czuje si powyej 6000 obrotw. Gwatowne otwarcie gazu dostarcza wtedy niezapomnianych wrae akustycznych. Powietrze w kanale sscym powietrze do ganikw wpada w rezonans, a Thundercat ju nie miauczy, a gronie ryczy.

Takie rdo napdu daje niebezpiecznie uniwersalny charakter YZF 600R. Niebezpieczny dla sportowego image motocykla, ale dobrze rokujcy jego przyszemu uytkownikowi na co dzie.

Grunt to wygoda
Bo Thundercat, jak na kota przystao, chadza wasnymi drogami. Zaskoczeniem przy pierwszym kontakcie z motocyklem jest ilo miejsca, jak dysponuje kierowca. Pozycja jest zdecydowanie wygodniejsza ni w innych motocyklach klasy 600, co szczeglnie mog odczu kierowcy wzrostu 180 cm i wicej. Rczki sportowej bd co bd kierownicy znajduj si zaskakujco wysoko, lecz nie za wysoko. Siodo zarwno kierowcy, jak i pasaera okazuje si by na tyle przestronne, e podre we dwoje wcale nie musz nalee do uciliwych. W tej klasie to rzadko. Jeli doda do tego dwa susznej wielkoci uchwyty dla pasaera, wtedy moemy spojrze na Thundercata w nieco innym wietle: jako rasowy szybki motocykl, ktry nie boi si sportowej jazdy, ale take taki, ktrego nie musi si ba motocyklista przed kilkusetkilometrow podr.

Kolejnym czynnikiem, ktry sprzyja zaodze YZF 600R jest niemal wzorowa aerodynamika. Szeroka owiewka i stosunkowo wysoka szyba wraz z wystudiowanym oprofilowaniem sprawia, e oddziaywanie pdu powietrza na kierowc jest zredukowane do minimum. Wanie te czynniki sprawiaj, e we wszelakich testach przeprowadzanych przez zagranicznych kolegw Thundercat zbiera same pochway za komfort jazdy. Chocia naleaoby wytkn mu jedn do dokuczliw niedogodno, a mianowicie silnie nagrzewajce si siodeko kierowcy. Czy to za spraw opywu powietrza, czy to poprowadzenia kanaw odprowadzajcych nagrzane powietrze zza chodnicy, siodo ma tendencj do podgrzewania kierowcy od spodu, co moe by przydatne w zimne dni, ale w upalne...

Jak po sznurku
Podwozie YZF 600R jest typowe dla motocykli "wagi redniej". Otwarta boczna rama spawana jest ze stalowych wytoczek. Tylny wahacz take jest stalowy. Przedni klasyczny widelec teleskopowy z rurami nonymi o rednicy 41 mm jest w peni regulowany, podobnie zreszt jak tylni element resorujco-tumicy. Podwozie spisuje si znakomicie w caym zakresie prdkoci. Stateczno kierunkow umiejtnie pogodzono z atwoci wykonywania manewrw. Pewno prowadzenia jest mocn stron Yamahy YZF 600R. Rwnie hamulce s jednymi z najlepszych, z jakimi mogem si do tej pory spotka. Nic dziwnego, jako e te same zaciski i tarcze mona spotka w przednim hamulcu duo mocniejszej i szybszej Yamahy Thunderace (a przede wszystkim we wczeniejszych modelach Yamahy R1 - przyp. Mr.Jack). Pewne w dziaaniu, niesamowicie skuteczne i do tego z doskonale dozowan si hamowania zasuguj na sowa pochway. Sam zacisk hamulcowy jest zupenie now konstrukcj wykonan z pojedynczego odlewu. W porwnaniu z dotychczas stosowanymi, skrcanymi rubami z dwch powek, jest on mniej podatny na odksztacenia powstae podczas hamowania. Yamaha Thundercat jest kolejnym motocyklem w ktrym zrezygnowano z klasycznego kranika paliwa. Zastpia go kontrolka informujca o napoczciu rezerwy. Przy 19 litrach pojemnoci zbiornika i do umiarkowanym zuyciu paliwa na poziomie 6 l/100 km wystarcza to na okoo 300 km jazdy pomidzy tankowaniami (spalanie w rzeczywistoci jest nisze, na miecie wychodzi ok. 5-5.5 litra przy redniej jedzie 80-140; zbiornik paliwa wystarcza na ok. 350-380 km - przyp. Mr.Jack).

Mamy wic obraz motocykla niemal idealnego do szybkiej turystyki, do szybkiego przemieszczania si z punktu A do B, do tego ze zdecydowanym zaciciem sportowym.

Dane techniczne

SILNIK

Typ - czterosuwowy, chodzony ciecz
Ukad - czterocylindrowy, rzdowy
Rozrzd - DOHC, 16 zaworw
Pojemno skokowa - 599 ccm
rednica skok toka - 62 49,6 mm
Stopie sprania - 12:1
Moc maksymalna - 105 KM / 11500 obr/min
Moment obrotowy - 66 Nm / 9500 obr/min
Zasilanie - cztery ganiki Keihin CKVD 34/4
Smarowanie - obiegowe, pod cinieniem
Rozruch - elektryczny
Alternator - 260 W
Akumulator - 12 V 10 Ah
Zapon - Digital

PRZENIESIENIE NAPDU

Silnik-sprzgo - koa zbate, 1,17
Sprzgo - wielotarczowe mokre
Skrzynia biegw - szeciostopniowa
Przeoenia - 1:2,85; 2:1,95; 3:1,55; 4:1,33; 5:1,19; 6:1,07
Napd tylnego koa - acuch o-ring, 3,13

PODWOZIE

Rama - otwarta, boczna, stalowa
Zawieszenie - teleskopowe, skok 130 mm, regulowane naprenie wstpne spryn, sia dobicia i odbicia amortyzatorw
Zawieszenie tylne - wahacz, pojedynczy element resorujco-tumicy, skok 120 mm, regulowane naprenie wstpne spryn, sia dobicia i odbicia amortyzatorw
Hamulec przedni - podwjny tarczowy
Hamulec tylny - pojedynczy tarczowy
Opony przd / ty - 120/60 ZR17 / 160/60 ZR17

WYMIARY I MASY

Dugo- 2145 mm
Szeroko - 725 mm
Wysoko - 1190 mm
Wysoko siedzenia - 805 mm
Rozstaw osi - 1415 mm
Minimalny przewit - 135 mm
Kt pochylenia gwki ramy - 25
Masa pojazdu gotowego do jazdy - 212 kg
Dopuszczalna masa cakowita - 392 kg
Zbiornik paliwa - 19 l
Pojemno miski olejowej - 3,5 l

DANE EKSPLOATACYJNE

Prdko maksymalna - 245 km/h*
Zuycie paliwa - 4,5-7 l/100 km*
Przypieszenie - 0-100km/h m w 3,5 s*

Informacje o pojeździe:

Rok produkcji: 1997
Pojazd uszkodzony: Nie
Pojemność skokowa: 600 cm3
Moc: 105 KM / 77 kW
Przebieg: 27 000 km
Rodzaj paliwa: benzyna
Rodzaj napędu: Łańcuch
Kolor: grafitowy

Dodatkowe informacje:

  • sprowadzony
  • bezwypadkowy
  • zarejestrowany w Polsce

ogłoszenie nieaktualne
KLIKNIJ, aby wyszukać podobnych ogłoszeń w ogłoszeniach aktualnych...

Dodaj ogłoszenie

Regulamin korzystania z serwisu ogłoszeniowego w portalu www.scgacz.pl

na górę