Suzuki Intruder (2010) -
Ogłoszenie jest już nieaktualne
Szukaj podobnych ogłoszeń w aktualnychDane kontaktowe
Link do ogłoszenia
Cena 46000 PLN
Do negocjacji
Ogłoszenie M2313629
Status ogłoszenia Aktualne
Ogłoszenie ważne do: 2011-01-10
Opis pojazdu:
Suzuki Intruder M1800R Limited
Typ silnika4-suwowy, 2-cylindrowy, widlasty V 54, chodzony ciecz, DOHC
Pojemno skokowa1783 cm3
rednica x skok toka112,0 mm x 90,5 mm
Stopie sprania10,5:1
Moc maksymalna125 KM przy 6200 obr/min
Moment obrotowy160 Nm przy 3200 obr/min
Ukad zasilaniawtrysk paliwa 56 mm
Rozrusznikelektryczny
Skrzynia biegw5-stopniowa
Prdko maksymalna210 km/h
Dugo cakowita2480 mm
Szeroko cakowita875 mm
Wysoko cakowita1185 mm
Rozstaw osi1710 mm
Przewit130 mm
Wysoko siedzenia705 mm
Masa wasna347 kg
Zawieszenie przd46 mm odwrcony widelec teleskopowy, spryny spiralne, tumienie olejowe. Skok 130 mm
Zawieszenie tyWahacz wleczony, spryna spiralna, tumienie olejowe, regulacja napicia wstpnego spryny. Skok 118 mm
Hamulce przd / typodwjny tarczowy / tarczowy
OponyPrzd: 130/70 R18 M/C 63V
Ty: 240/40 R18 M/C 79V
Zbiornik paliwa19,5 L
Norma czystoci spalinEURO 3
Niepowtarzalny styl z niepowtarzalnymi osigami
Konstrukcja motocykla opiera si na prostej koncepcji wykorzystujcej dwa koa i silnik.
Ilo typw i modeli, jakie powstaj na podstawie tej prostej koncepcji w ostatnim czasie jest naprawd zdumiewajca.
Ten proces ma charakter ewolucyjny. Stopniowo motocykle staj si coraz bardziej wyspecjalizowane, a ich przeznaczenie coraz cilej okrelone.
Coraz bardziej rozrasta te si linia genealogiczna zapocztkowana przez motocykle szosowe. Podczas gdy w niektrych jej gaziach przywizuje si szczegln uwag przy doskonaleniu rozwiza technicznych, osigw i bezporedniej funkcjonalnoci, to przy rozwijaniu innych stawia si przede wszystkim na wygld. Gdzie po drodze dobry styl wypar dobre osigi. Ale czy musi tak by?
To dylemat dostrzeony przez specjalny zesp inynierw Suzuki, ktry zosta wysany do Stanw Zjednoczonych, w celu przetestowania cikich cruiserw i zebrania opinii od ich uytkownikw.
Wiksze moliwoci przyspieszania w powolnym ruchu miejskim i na drogach lokalnych nie powinny wpywa ujemnie na wygld motocykla i wraenia z jazdy. Szybsza odpowied na zmian pooenia przepustnicy i mocniejsze hamulce nie powinny w aden sposb ogranicza potnego brzmienia wydechu i iloci byszczcych chromw.
Zasadnicze pytania pojawiy si podczas spotkania, ktre miao miejsce pno w nocy na zakoczenie wyprawy, podczas ktrej inynierowie odbyli tuziny rozmw i dyskusji z entuzjastami cikich motocykli i dealerami Suzuki. Co by byo, gdybymy zbudowali cruisera wykorzystujc zaawansowane rozwizania sprawdzone w wycigach, z ktrych znana jest oryginalna myl techniczna Suzuki? Co by si stao, gdybymy zbudowali cruisera, ktry byby naprawd potny, mia dobre przyspieszenie, szybciej reagowa na zmiany pooenia przepustnicy, posiada wicej mocy w szerokim zakresie obrotw i ktry ju od drzwi salonu dealera dostarczaby takich emocji, o jakich marz prawdziwi entuzjaci? Co by byo gdyby poczy niepowtarzalny styl z niepowtarzalnymi osigami?
Zanim spotkanie dobiego koca, notesy byy wypenione wstpnymi szkicami, przedstawiajcymi cakowicie nowy motocykl o eleganckich opywowych liniach i potnym widlastym silniku.
W ten sposb narodzi si Intruder M1800R.
Potna moc widlastej jednostki
Sercem Intrudera M1800R jest cakowicie nowy dwucylindrowy, chodzony ciecz, z dwoma wakami rozrzdu w kadej gowicy, czterema zaworami na cylinder i ukadem elektronicznego wtrysku paliwa silnik widlasty o pojemnoci 1783 cm3. Zosta zaprojektowany tak, aby dostarcza potn moc w kontrolowany sposb i wysoki moment obrotowy w penym zakresie prdkoci obrotowych poczwszy od biegu jaowego do zakresu czerwonego pola na obrotomierzu. W tym przypadku termin "zakres mocy" wydaje si by w pewien sposb nieodpowiedni. Jest to klasyczny przykad projektu ukierunkowanego na wysokie osigi zrealizowanego przy uyciu tej samej wiedzy inynieryjnej, ktra posuya do zbudowania Suzuki GSX-R1000 - wiodcego motocykla wycigowego na wiecie. Intruder M1800R jest najpotniejszym cruiserem, jaki Suzuki kiedykolwiek wyprodukowao.
Posiadacze cikich motocykli pochopnie przyznaj, e nic nie jest w stanie pobi duej pojemnoci skokowej silnika, i e im wiksza jest pojemno tym lepsze s osigi silnika. Ale tym, co naprawd si liczy jest odpowiednio dobrana i dobrze wykorzystana pojemno skokowa. Intruder M1800R poprzez potn, 112-milimetrow rednic cylindrw i 90.5-milimetrowy skok tokw, osiga wiodcy w klasie stosunek rednicy do skoku rwny 0.808:1. Dua rednica cylindrw pozwolia na zamontowanie dwch 42-milimetrowych zaworw dolotowych i dwch 38-milimetrowych zaworw wylotowych. Zawory zostay umieszczone pod wskim wzajemnym ktem 27 stopni i tworz zwart komor spalania z dwoma wiecami zaponowymi i stopniem sprania rwnym 10,5 : 1.
Intruder M1800R posiada wyjtkowy ukad napdu wakw rozrzdu, w ktrego skad wchodzi krtki acuch napdzany przez mae koo acuchowe na wale korbowym i napdzajcy wiksze koo acuchowe na waku pomocniczym; oraz dugi acuch napdzany przez drugie, mniejsze koo acuchowe na waku pomocniczym, napdzajcy mae koa acuchowe na wakach rozrzdu. Takie rozwizanie umoliwio zaprojektowanie bardziej kompaktowych gowic cylindrw, zmniejszenie wysokoci silnika i w rezultacie obnienie pooenia rodka cikoci.
Cylindry umieszczone w ukadzie V o kcie rozwarcia 54 stopni mieszcz proste, skierowane w d kanay dolotowe. Czopy korbowodowe maj odpowiednio dobrane przeciwciary, aby uzyska efekt perfekcyjnego wyrwnowaenia charakterystycznego dla silnikw widlastych o kcie rozwarcia 90 stopni i zachowa klasyczny wygld wskiego silnika widlastego. Aby dodatkowo zmniejszy przenoszenie drga na ram motocykla silnik zosta zamocowany elastycznie w szeciu miejscach.
Oba ogromne 112-milimetrowe toki wykute ze stopu aluminium zostay zaprojektowane zgodnie z technologi sprawdzon w wycigach motocyklowych. Ich krtkie paszcze z wycitymi czciami bocznymi maj na celu zmniejszenie tarcia, a skrcone sworznie tokowe, zmniejszaj mas bezwadn. S to najwiksze toki spord wszystkich produkowanych na wiecie silnikw tokowych stosowanych zarwno do motocykli jak i do samochodw osobowych. Toki przenosz si eksplozji na solidne korbowody wykonane ze stali chromowo-molibdenowej.
Przekroje obu grnych piercieni tokowych maj ksztat litery L tak, aby cinienie sprania dodatkowo dopychao je do cianek cylindra podnoszc szczelno. Piercie zgarniajcy zosta pokryty sprawdzon w technice wycigowej warstw chromowo - azotow nakadan w komorze prniowej przy uyciu PVD (systemu napylania prniowego), w ktrym naadowany azotek chromu jest odparowywany i elektro-nanoszony na powierzchni piercienia posiadajc adunek o przeciwnym znaku. Warstwa azotku chromu jest twardsza i tworzy gadsz powierzchni od konwencjonalnych pokry chromowych, ma rwnie bardziej jednolit grubo i spjn powierzchni, co zmniejsza tarcie i poprawia uszczelnienie cylindrw, podnoszc jednoczenie moc silnika.
Gadzie obu aluminiowych cylindrw zostay pokryte opracowan przez SUZUKI i sprawdzon w wycigach, powok niklow utwardzon wglikiem krzemu z domieszk fosforu, znan pod nazw SCEM (Kompozytowy Materia Elektrochemiczny SUZUKI). Cylindry pokryte technik SCEM pozwalaj na szybsze odprowadzanie ciepa, s bardziej odporne na cieranie i pozwalaj na lepsze spasowanie toka z cylindrem, co daje zwikszenie szczelnoci.
Kompaktowy ukad smarowania z such misk olejow o nazwie SASS (Zaawansowany ukad smarowania SUZUKI) zosta zaprojektowany tak, aby zmniejszy cakowit wysoko silnika i umieci obracajcy si wa korbowy niej w skrzyni korbowej. Wykorzystano tam rozwizanie, w ktrym specjalna pytka zbiera olej z koa zamachowego silnika. Chodzcy strumie oleju jest natryskiwany od dou na denka tokw.
Dziki temu uzyskano obnienie pooenia rodka cikoci motocykla, co uatwia podnoszenie motocykla z bocznej podprki, manewrowanie w garau a take jazd z maymi prdkociami.
Skrzynia biegw posiada pi dokadnie dobranych przeoe, a sprzgo zostao zamocowane na waku wyrwnowaajcym umieszczonym pomidzy waem korbowym i wakami skrzyni biegw. Tylne koo jest napdzane za pomoc niezawodnego wau napdowego, ktry nie wymaga czstej obsugi.
W trzyczciowej obudowie filtra powietrza o objtoci 9.5 litra, zastosowano podwjne kanay dolotowe, po jednym na kad stron silnika oraz tekstylny, plisowany wkad filtra.
Ukad wydechowy typu 2 w 1 w 2 wykonany ze stali nierdzewnej zawiera unikalny system Suzuki dostrojenia wydechu (SET), ktry wykorzystuje dodatkow przepustnic do dynamicznego dostrajania wydechu w zalenoci od warunkw pracy silnika. Zawr systemu SET jest przymykany przy maych prdkociach obrotowych, podnoszc w ten sposb cinienie zwrotne i podwyszajc moment obrotowy. Wraz ze wzrostem prdkoci obrotowej, zawr SET jest stopniowo otwierany, aby zmniejszy cinienie zwrotne i podnie moc w rednim i grnym zakresie prdkoci obrotowych. Ukad wydechowy zosta wyposaony take w katalizator i sond lambda. Opracowany przez SUZUKI system PAIR (Pulsed-secondary Air-injection) wtacza wiee powietrze z obudowy filtra poprzez wski zawr i wewntrzne kanay do kolektorw wydechowych, co pozwala na dopalanie nie spalonych wglowodorw i ograniczenie emisji szkodliwych skadnikw spalin.
W rezultacie, po zastosowaniu tych wszystkich nowoczesnych rozwiza konstrukcyjnych uzyskano najlepszy w klasie stosunek wagi motocykla do mocy silnika, najwikszy moment obrotowy i przyspieszenie.
Brzmienie mocy
Nic nie moe si rwna z brzmieniem silnika widlastego w trakcie przyspieszania, kiedy dwik poszczeglnych suww pracy zlewa si w dudnienie kontrolowanych grzmotw. Cel jest jasny: wydoby cae bogactwo brzmienia mocy uwalnianej z widlastej dwjki bez przykuwania uwagi lokalnych strw prawa. Inynierowie Suzuki osignli to dziki analizie charakterystyki tego pocigajcego dwiku. Zaprojektowali ukad wydechowy Intrudera M1800R tak, aby moc miaa odpowiednie brzmienie. W rezultacie postao dwukoowe rdo zachwycajcego dwiku, w ktrym wspgraj potne, przysadziste tony niskie z czystymi, rzekimi wysokimi tonami. Umiejtnie zaprojektowane tumiki wypenione wknem szklanym speniaj oczekiwania dziki duej, podzielonej na komory, objtoci rwnej 7,9 litra.
Ukad elektronicznego wtrysku paliwa i sterowania silnikiem
W Suzuki Intruder M1800R zastosowano specjalnie dostosowan wersj rewolucyjnego systemu zasilania paliwem SDTV (system podwjnych przepustnic Suzuki), ktry zosta pierwotnie opracowany dla motocykli serii GSX-R. System SDTV wykorzystuje sterowan komputerowo drug przepustnic umieszczon w kadej z gardzieli dolotowych w celu utrzymania idealnej prdkoci przepywu powietrza, poprzez dostosowanie jej otwarcia do podcinienia w kolektorze dolotowym. Dziki temu ukadowi reakcja na otwieranie przepustnicy jest agodna, nawet wtedy, gdy motocyklista gwatownie obrci manetk w chwili, gdy silnik pracuje z ma prdkoci obrotow. System poprawia sprawno spalania i zwiksza moment obrotowy.
Podczas gdy motocyklista otwiera pierwsz przepustnic w obu gardzielach przy pomocy manetki na kierownicy, modu sterowania silnikiem ECM monitoruje pooenie pierwszej przepustnicy, prdko obrotow silnika i przeoenie skrzyni biegw, po czym stopniowo otwiera drug przepustnic w taki sposb, aby utrzyma idealn prdko powietrza i dostarczy moc o pynnym i zdecydowanym przebiegu.
Intruder M1800R zosta wyposaony w dwa pojedyncze wtryskiwacze umieszczone w 56 milimetrowych gardzielach (po jednej na kady cylinder) znajdujcych si pomidzy cylindrami. Dawkowanie paliwa jest automatycznie wyliczane przez ECM na podstawie pooenia przepustnicy, prdkoci obrotowej silnika i wartoci podcinienia w kolektorze dolotowym.
Nowy ukad ISC (regulacji prdkoci obrotowej biegu jaowego) wspomaga uruchamianie zimnego silnika i stabilizuje prac silnika na biegu jaowym w rnych warunkach, poprzez automatyczn regulacj iloci wieego powietrza zasysanego przez dysz biegu jaowego.
Ukad podwjnego zaponu dla kadego z cylindrw jest rwnie sterowany przez ECM. Kiedy silnik pracuje pod maym obcieniem, obie wiece maj zapon w tym samym momencie. Gdy silnik pracuje pod duym obcieniem zapony na wiecach nastpuj naprzemiennie w celu podniesienia sprawnoci spalania i redukcji zawartoci szkodliwych skadnikw w spalinach.
Modu sterowania silnikiem ECM posiada potny 32 bitowy procesor.
Unikalne uosobienie mocy
Jedno spojrzenie wystarczy, aby przekona si, e Intruder M1800R nie jest przecitnym cikim cruiserem. Jest to poczenie mocnego, innowacyjnego wizerunku z wysokimi osigami i stylem, odznaczajcym si gadkimi dugimi liniami podkrelajcymi potg widlastego silnika.
Motocykl obfituje w dodatki stylizacyjne: szeroki wycignity zbiornik paliwa o najwikszej w klasie objtoci 19 litrw, wygodne niskie siedzisko, zintegrowane boczne osony ramy, lnic, zintegrowan obudow chodnicy. Pojedyncze siedzisko, mona szybko zmieni na dwuosobow kanap.
W opywowej przedniej obudowie zamontowano unikalny trapezowy, wielo zwierciadowy reflektor przedniego wiata z arwk halogenow 60/55W H4 i zintegrowanymi arwkami wiata pozycyjnego. Bezobsugowa tylna lampa diodowa (LED) zostaa wbudowana w tylnym botniku.
Wyjtkowy styl podkrelaj rwnie dwie trjktne pokrywy obudowy filtra powietrza, po jednej z kadej strony silnika oraz tradycyjne, chromowane obudowy lamp przednich i tylnych kierunkowskazw o ksztacie pociskw z bursztynowymi soczewkami.
W znajdujcym si na kierownicy elektronicznym obrotomierzu umieszczono diodowe kontrolki owietlenia, a zamontowany na zbiorniku paliwa zestaw wskanikw zawiera analogowy prdkociomierz, ciekokrystaliczny licznik kilometrw, podwjny licznik przebiegu dziennego, wskanik poziomu paliwa i zegar. Kierownica zostaa wykonana z chromowanej rury o rednicy 1.25" i wyposaona w 1. calowe manetki.
Tumiki zakoczono ukonymi odciciami.
Cao zostaa wzbogacona lnicymi chromami i gbokim lakierowaniem.
Nowoczesne podwozie, zawieszenie, koa i hamulce
Intruder M1800R posiada podwozie zaprojektowane tak, aby atwo zapanowa nad moc i momentem dostarczanym przez potny widlasty silnik, i jednoczenie zapewni pewne i komfortowe prowadzenie podczas dugich podry, jak i krtkich wypadw do miasta. Rozstaw osi jest rwny 1715 mm, kt wyprzedzenia widelca ma 32 stopnie, a warto wyprzedzenia widelca wynosi 130 mm. Siedzisko jest umieszczone nisko na wysokoci 705 mm, co uatwia motocyklicie dosiganie stopami do jezdni podczas postojw.
Rama nona zostaa wykonana z wysoko wytrzymaej stali i zaprojektowana jako stosunkowo lekka konstrukcja dwu koyskowa. Odlany ze stopw lekkich wahacz wsppracuje z progresywnym cznikiem i pojedynczym amortyzatorem zapewniajc skok tylniego koa o wartoci 118 mm. Regulacja wstpnego napicia spryny pozwala dopasowa sztywno do jazdy w pojedynk lub z pasaerem. Odwrcone przednie teleskopy zawieraj wkady kartridowe opracowane do motocykli wycigowych, umieszczone w goleniach o rednicy 46mm. Skok przedniego koa wynosi 130 mm.
Aluminiowe 18-calowe obrcze k ze spiralnymi szprychami maj wymiar 3.50 cala z przodu i olbrzymi szeroko 8.50 cala z tyu. Na koa zaoono opony radialne Dunlop o wymiarach: 130/70R18M/C 63V z przodu i 240/40R18M/C 79V z tyu. Tylna opona nie jest jedynie szeroka - ona jest ogromnie szeroka, niezwykle szeroka, masywnie szeroka. To jest najszersza tylna opona, jaka kiedykolwiek zostaa zastosowana w motocyklu Suzuki.
Opracowany do wycigw ukad przednich hamulcw zosta bezporednio przeniesiony z modelu GSX-R1000 i skada si z promieniowo zamontowanych cztero toczkowych zaciskw przeciwsobnych i tarcz o rednicy 310 mm. Poczenie siy hamowania i pewnoci operowania dwigni hamulca charakteryzujce ten system nie moe by porwnane z adnym innym rozwizaniem w tej klasie. Tylny hamulec skada si z dwutoczkowego zacisku i tarczy hamulcowej o rednicy 275 mm.
Kady motocykl wczeniej czy pniej musi by przetaczany przy wyczonym silniku - niezalenie czy na miejsce postoju w domowym garau, czy do dystrybutora na stacji benzynowej. Inynierowie Suzuki powicili wiele uwagi temu, aby podnoszenie motocykla z podnka bocznego i przetaczanie go nie wymagao wiele wysiku. Motocyklici znajcy modele konkurencyjne na pewno doceni fakt, e umiejtne zaprojektowanie stabilnej podprki bocznej i obnienie pooenia rodka cikoci pozwolio na uzyskanie motocykla atwego do stawiania z podnka do pionu i przetaczania przy wyczonym silniku.
Poczenie osigw i stylu
Nowy Intruder M1800R jest niespotykan kombinacj najnowszych rozwiza technicznych i wyjtkowego stylu.
Cechuje go klasyczny wizerunek cikiego cruisera, bez uszczerbku dla mocy i momentu obrotowego, o jakich marz motocyklici. Zosta stworzony zarwno do pokonywania miejskich zakamarkw, jaki i dalekich podry przez kolejne kraje.
Teraz i Ty moesz mie ten styl i moc.
Intruder M1800R.
Zawsze gotowy do jazdy.
2 lata gwarancji od daty zakupu.
Informacje o pojeździe:
Rok produkcji: | 2010 |
---|---|
Pojazd uszkodzony: | Nie |
Pojemność skokowa: | 1783 cm3 |
Moc: | 125 KM / 92 kW |
Przebieg: | 1 576 km |
Rodzaj paliwa: | benzyna |
Rodzaj napędu: | Wał Kardana |
Kolor: | czarny |
Dodatkowe wyposażenie:
- elektryczny starter
Dodatkowe informacje:
- serwisowany w ASO
- pierwszy właściciel
- bezwypadkowy
ogłoszenie nieaktualne
KLIKNIJ, aby wyszukać podobnych ogłoszeń w ogłoszeniach aktualnych...
Regulamin korzystania z serwisu ogłoszeniowego w portalu www.scgacz.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. (c) 2019 Ścigacz.pl Kopiowanie, reprodukowanie zamieszczonych materiałów w jakikolwiek sposób w całości lub w części bez uprzedniej, pisemnej zgody Śigacz.pl jest zabronione.